11 خودروی برقی قدرتمند که می توان خرید؛ از استون مارتین جیمز باند تا رودستر ایلان ماسک

به گزارش پرسینا بلاگ، بازار خودروهای برقی تقریبا به بلوغ رسیده و همین امر موجب شده است تا به محبوبیتی دست یابد که نه تنها توجه افراد عادی را به خود جلب نماید، بلکه خودرو سازان سنتی را نیز برای فراوری خودروی برقی وسوسه کند.

11 خودروی برقی قدرتمند که می توان خرید؛ از استون مارتین جیمز باند تا رودستر ایلان ماسک

با وجود اینکه تسلا شناخته شده ترین نام در حوزه خودروهای برقی است، اما تنها بازیگر میدان نیست. اکنون خودروسازان با سابقه ای مانند استون مارتین و پورشه نیز به دنبال افزودن مدل های الکتریکی جدید و قدرتمند به خودروهای لوکس خود هستند. در همین حال، کارخانه های کوچک و شاید گمنامی مانند اَسپارک و دِندروبیُم که تا به حال حتی وسیله نقلیه ای را به بازار عرضه ننموده اند نیز کوشش می نمایند تا سهمی از این بازار داشته باشند.

از آنجا که گشتاور موتور الکتریکی این خودروها به محض فشردن پدال توسط راننده به حداکثر می رسد، اندازه گیری نیروی اسب بخار برای خودروهای برقی کمی متفاوت است. به عبارت دیگر، در سرعت پایین، موتورهای الکتریکی نسبت به موتورهای دورن سوز با قدرت اسب بخار یکسان، حس قدرت بیشتری به راننده می دهند؛ اما بر خلاف خودروهای با سوخت فسیلی، زمانی که خودروی برقی با سرعت بالا و شتاب ثابت در حرکت باشد بخشی از این حس کاسته می گردد.

با در ذهن داشتن این تفاوت، به معرفی 11 مدل از بهترین خودروهای برقی می پردازیم که در حال حاضر برای خرید در دسترس هستند و البته برخی از آن ها رکوردهای جهانی را به نام خود ثبت نموده اند:

Nio EP9

نیو با نام تسلای چین شناخته می گردد و ابرخودروی EP9 این شرکت محصولی است که به ما نشان می دهد کمپانی چینی تا چه حد در تصمیمش برای فعالیت در این حوزه جدی است.

حداکثر سرعت این خودرو 195 مایل بر ساعت و نیروی موتور آن 1341 اسب بخار است که سبب رسیدن به سرعت 60 مایل بر ساعت در 2.7 خواهد شد. نیو نیروی Downforce (رو به پایین) این خودرو را نسبت به ماشین های فرمول یک، 2 برابر نموده است که تجربه ای مشابه یک جنگنده اف 22 در روبرو با شتاب گرانش 3G را ارائه می نماید.

EP9 با یک بار شارژ 256 مایل را طی می نماید و شارژ کامل آن تنها 45 دقیقه زمان احتیاج دارد. همچنین، این خودرو به سیستم باتری قابل تعویض مجهز است که تعویض آن حدود 8 دقیقه زمان می برد.

شگفتی های چینی ها برای EP9 هنوز به سرانجام نرسیده است! این اتومبیل به سیستم خودران هم مجهز است و در سال 2017 در رقابت های Circuit of Americas عنوان سریعترین دور طی شده با خودروی برقی را به نام خود ثبت کرد.

حدود 6 دستگاه از 16 دستگاه نیو EP9 فراوری شده، به مبلغ 1.2 میلیون دلار برای هر دستگاه، به سرمایه گذاران این شرکت فروخته شد.

Tesla Model S Performance

تسلا دیگر میزان اسب بخار خودروهایش را افزایش نمی دهد، اما Model S Performance یکی از قدرتمندترین های حال حاضر شناخته می گردد. این اتومبیل می تواند بدنه 5 هزار پوندی (2260 کیلوگرم) خود را در 2.4 ثانیه با سرعت 60 مایل بر ساعت به جلو براند. تسلا مدعی است Model S Performance حداکثر 163 مایل بر ساعت سرعت دارد و با یک بار شارژ کامل می تواند به طور میانگین 345 مایل را طی کند. مالکان این مدل می توانند خودروشان را در ایستگاه های سوپر شارژر تسلا شارژ نمایند که در شرایط مناسب، 15 دقیقه طول می کشد تا خودرو برای پیمودن 130 مایل شارژ گردد.

C-Two و Rimac Concept One

Concept One که در سال 2011 وارد میدان شد، 1224 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت 220 مایل بر ساعت را ارائه می نماید. این خودرو تنها در 2.5 ثانیه از سرعت صفر به 62 مایل می رسد. ابر خودروی یک میلیون دلاری با باتری 90 کیلو وات ساعتی خود می تواند مسافت 310 مایل را طی کند.

خودروساز اروپایی که در کرواسی مستقر است، 88 دستگاه Concept One فراوری نموده است که ریچارد هموند، مجری بریتانیایی برنامه های Top Gear و The Grand tour، در سال 2017 با یکی از آن ها تصادف کرد.

در سال 2018 این کمپانی جانشین Concept One را با نام C-Two معرفی کرد. نسل دوم 1914 اسب بخار قدرت دارد و در 1.85 ثانیه از سرعت صفر به 60 مایل می رسد. حداکثر سرعت C-Two برابر با 256 مایل بر ساعت است و با یک بار شارژ می تواند 403 را مایل را طی کند.

با اتصال به شبکه شارژ سریع 250 کیلو وات ساعتی، ظرفیت باتری ابرخودروی جدید در 30 دقیقه به 80 درصد می رسد. همچنین این خودرو به فهرستی از سیستم های دستیار راننده مجهز است، مانند سیستم اسکن چهره برای باز کردن قفل درها و یا استارت موتور، یا اسکن چهره برای تشخیص حالات روحی. اگر سیستم تشخیص دهد شما عصبانی یا مضطرب هستید، پخش یک موسیقی آرامش بخش را شروع می نماید.

طبق برنامه ریزی خودروساز کروات، تعداد 150 دستگاه C-Two فراوری و با قیمت 2.1 میلیون دلار برای هر دستگاه رونمایی شد که تقریبا همه این تعداد در عرض سه هفته پس از شروع پیش فروش، خریداری شدند.

Genovation GXE

Genovation GXE در واقع نسخه تبدیل شده شورولت کروت در قالب یک خودرو تمام الکتریک است که 800 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو رکورد سریعترین خودروی برقی مجاز برای تردد در خیابان را با سرعت 209 مایل بر ساعت به نام خود ثبت کرد. اما کمپانی سازنده مدعی است حداکثر سرعت این اتومبیل 220 مایل بر ساعت است. همچنین در زیر 3 ثانیه از سرعت صفر به 60 مایل بر ساعت می رسد و می تواند با یک بار شارژ تا 175 مایل را طی کند. این خودروی برقی 750 هزار دلار قیمت دارد و تا سرانجام امسال میلادی 75 دستگاه از آن به متقاضیان تحویل داده می گردد.

Tesla roadster

نسل بعدی تسلا رودستر در راه است. رودستر جدید توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 250 مایل بر ساعت را خواهد داشت و در فاصله زمانی 1.9 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت دست خواهد یافت. تسلا می گوید نسل جدید به یک سقف شیشه ای مجهز خواهد شد که پس از جمع شدن در صندوق عقب خودرو جای می گیرد. اما نکته قابل توجه میزان مسافتی است که این خودرو با یک بار شارژ می تواند طی کند. طبق ادعای تسلا، این خودروی 200 هزار دلاری می تواند تا 620 مایل را طی کند که طولانی ترین مسافت در فهرست ماست.

خودروهای پیش خرید شده از نسل جدید رودستر در سال 2020 تحویل داده خواهند شد، اما تا به حال به تعداد آن ها اشاره ای نشده است.

Aspark Owl

اسپارک Owl ابرخودرویی 1150 اسب بخاری است که می تواند تا 174 مایل بر ساعت سرعت بگیرد. این خودروی برقی در 1.9 ثانیه به سرعت 62 مایل بر ساعت دست می یابد و می تواند با یک بار شارژ مسافت 180 مایلی را طی کند.

بر اساس اعلام بلومبرگ، اسپارک 50 دستگاه Owl فراوری خواهد نمود که هر یک 3.6 میلیون دلار قیمت خواهند داشت و در میانه سال 2020 به خریداران تحویل داده خواهند شد.

Porsche Taycan

این خودرو که پیش تر با عنوان Mission E شناخته می شد، اولین خودروی برقی پورشه است که نسبت به خودروهای لیست ما در حجم انبوه فراوری خواهد شد. خودروساز آلمانی قصد داشت در سال اول، تعداد 20 هزار دستگاه Taycan را فراوری کند؛ اما به تازگی اعلام شد این تعداد 2 برابر می گردد و پورشه تا به حال 30 هزار دستگاه از آن را فراوری نموده است.

Taycan بیش از 600 اسب بخار قدرت دارد و در 3.5 ثانیه از صفر به 60 مایل بر ساعت می رسد. ابرخودروی آلمانی با 4 دقیقه شارژ برای پیمودن مسافتی 60 مایلی آماده می گردد و با یک بار شارژ کامل می تواند 310 مایل را طی کند. قیمت پایه این خودروی برقی 90 هزار دلار تخمین زده می گردد.

Dendrobium D-1

D-1 اولین خودرو از سری خودروهای برقی فراوری شده توسط خودروسازی Dendrobium Automative خواهد بود که راهی بازار می گردد. این خودرو اولین بار در سال 2017 و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد و امسال بار دیگر در رویداد 24Hours شهر لوما فرانسه که قدیمی ترین رقابت اتومبیل های اسپورت شناخته می گردد نیز خودنمایی کرد.

D-1 هنوز یک نمونه آزمایشی است، اما پیش بینی می گردد به قدرت 1800 اسب بخار و سرعت 200 متر بر ساعت دست یابد و رسیدن به سرعت 60 مایل بر ساعت برایش تنها 2.7 ثانیه زمان احتیاج داشته باشد.

Pininfarina Battista

باتیستا یک ابرخودروی برقی با توان 1900 اسب بخار است که در کمتر از 2 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت می رسد. این خودرو با یک بار شارژ می تواند 300 مایل را طی کند.

پینین فارینا تصمیم دارد 150 دستگاه از این خودروی برقی را فراوری کند که تا به حال فراوری 50 دستگاه از آن کامل شده است. قیمت هر دستگاه در حدود 2.5 میلیون دلار عنوان شده است.

Aston Martin Rapide E

Rapid E اولین خودروی برقی استون مارتین است. این خودرو 612 اسب بخار قدرت خواهد داشت و حداکثر سرعت آن 155 مایل بر ساعت خواهد بود. طبق ادعای خودروساز انگلیسی، این مدل در 4 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت می رسد.

خودروی 330 هزار دلاری استون مارتین در شرایط ایده آل به 3 ساعت زمان برای شارژ کامل احتیاج دارد و می تواند با یک بار شارژ مسافت 200 مایل را طی کند.

گفته می گردد تنها 155 دستگاه Rapide E فراوری و تحویل آن ها از سال 2020 شروع خواهد شد که یکی از آن ها توسط دنیل کریگ، بازیگر انگلیسی نقش جیمز باند، در فیلم بعدی این مجموعه که فعلا با نام باند 25 شناخته می گردد، استفاده خواهد شد.

Lotus Evija

Evija اولین خودروی تماما برقی خودروسازی بریتانیایی لوتوس است. این کمپانی در روز 9 اوت در هفته اتومبیل مونتری به طور کامل از این محصول رونمایی کرد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از CNET، هدف گذاری لوتوس دست یابی به قدرت 2000 اسب بخار بوده است که رسیدن به حداکثر سرعت 200 مایل بر ساعت و صرف زمان کمتر از 3 ثانیه برای رسیدن به سرعت 62 مایل بر ساعت را ممکن می نماید. هر دستگاه از این ابرخودروی برقی 2 میلیون دلار قیمت دارد و تنها 130 دستگاه از آن فراوری خواهد شد.

منبع: Business Insider

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1146

به "11 خودروی برقی قدرتمند که می توان خرید؛ از استون مارتین جیمز باند تا رودستر ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 خودروی برقی قدرتمند که می توان خرید؛ از استون مارتین جیمز باند تا رودستر ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید