22 سال از حماسه ملبورن گذشت، روزی به یاد ماندنی برای فوتبال ایران

به گزارش پرسینا بلاگ، درست در چنین روزی تیم های ملی فوتبال ایران و استرالیا در چارچوب مرحله پلی آف جام جهانی 1998 فرانسه به مصاف هم رفتند.

22 سال از حماسه ملبورن گذشت، روزی به یاد ماندنی برای فوتبال ایران

به گزارش ، درست در چنین روزی (8 آذر ماه 1376) تیم های ملی فوتبال ایران و استرالیا در مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه، و در شهر ملبورن به مصاف هم رفتند. بازی به یاد ماندنی که از ذهن طرفداران ایرانی پاک نخواهد شد.

ملاقات رفت به میزبانی ایران و در استادیوم آزادی برگزار گردید که این بازی با تساوی یک بر یک به خاتمه رسید. پیش از سفر بازیکنان و کادرفنی استرالیا به ایران تری ونبلز سرمربی کانگورها (لقب تیم ملی استرالیا) اظهارات منفی در مورد کشورمان مطرح نموده بودند.

در بازی برگشت که تکلیف صعود به رقابت های جام جهانی را معین می کرد میزبان از 80 هزار تماشاگر بهره می برد و طرفداران استرالیایی با شنیدن سرود مقدس کشورمان به آن بی احترامی کردند. در نیمه اول بازیکنان تیم استرالیا حملات زیادی را روی دروازه ایران تدارک می بیند که با واکنش های خوب احمد رضا عابدزاده روبرو و در این نیمه تنها یک مرتبه پیروز به گلزنی می شوند.

با آغاز نیمه دوم حملات میزبان ادامه می یابد و آن ها توسط آئوریلیو ویدمار به گل دوم دست می یابند. پس از دریافت گل دوم بازیکنان تیم ملی کشورمان به حملات خود روی دروازه استرالیا ادامه دادند تا اینکه کریم باقری در دقیقه 76 توانست یکی از گل خای خورده را جبران کند و حساب کار 2 بر یک شد.

چند دقیقه پس از گل باقری حملات بازیکنان ایران ثمر می دهد و با پاس زیبای علی دایی، خداد عزیزی در موقعیتی تک به تک با دروازه بان حریف گل دوم را برای ایران به ثمر می رساند. پس از گل دوم ایران، استرالیایی ها حملات زیادی را تدارک دیدند که هیچکدام راهی به سوی دروازه ایران نداشت و بازی با نتیجه تساوی 2 بر 2 به خاتمه رسید.

تیم ایران به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف راهی جام جهانی فرانسه شد و این نتیجه باعث بهت بازیکنان و تماشاگران استرالیایی گشت.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2548

به "22 سال از حماسه ملبورن گذشت، روزی به یاد ماندنی برای فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 سال از حماسه ملبورن گذشت، روزی به یاد ماندنی برای فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید