بهره برداری پتروشیمی هگمتانه در سال آینده

به گزارش پرسینا بلاگ، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده طلسم 14 ساله پتروشیمی هگمتانه شکسته می گردد.

بهره برداری پتروشیمی هگمتانه در سال آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، امیر خجسته امروز بابیان اینکه با پیگیری های انجام شده طلسم 14 ساله پتروشیمی هگمتانه شکسته می گردد اظهار کرد: یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از ابتدای سال آینده در پتروشیمی هگمتانه مشغول به کار می شوند.

وی بابیان اینکه امیدواریم صنایع زیردستی این پتروشیمی هم در استان همدان شکل بگیرد گفت: ساخت این پروژه پتروشیمی از سال 1382 آغازشده و در چند مرحله عملیات اجرایی آن متوقف شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: 33 درصد سهام این پتروشیمی متعلق به شرکت پتروشیمی ایران، 10 درصد متعلق به شرکت IGS ایتالیا و 57 درصد دیگر نیز متعلق به خانواده علاقبندیان است.

وی اضافه نمود: پس از چندین سال توقف و بلاتکلیفی با همکاری سرمایه گذاران، وزارت نفت و مسئولان استانی از ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خجسته با تأکید بر اینکه این پتروشیمی سالانه 45 هزار تن محصول پی. وی. سی گرید پزشکی فراوری می نماید که در حوزه فراوری محصولات پزشکی استفاده می گردد ادامه داد: تنوع محصولات این شرکت در سطح کشور بی نظیر است.

وی توضیح داد: در حال حاضر بیش از 83 درصد از فراوریات این پروژه از خارج کشور تأمین می گردد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در مورد تأمین آب این پروژه اعلام کرد: با موافقت وزیر نیرو تأمین 3 میلیون مترمکعب آب از منابع آبی استان برای این پتروشیمی قطعی شده است.

وی مطرح نمود: 1.5 میلیون مترمکعب احتیاج آب باقی مانده نیز آبان ماه سال جاری به وسیله ایجاد خط انتقال، از تصفیه خانه پساب فاضلاب شهری همدان تأمین می گردد.

خجسته با اشاره به اینکه بیش از 30 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و 4 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی در این مجتمع پتروشیمی انجام شده است گفت: باید از تمام کسانی که در چند سال اخیر به صورت مستمر در پیگیری و راه اندازی این پروژه کوشش و همراهی نموده اند تشکر ویژه به عمل آورد امیدواریم با افتتاح این پروژه صنایع زیردستی آن نیز در استان ایجاد گردد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2759

به "بهره برداری پتروشیمی هگمتانه در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری پتروشیمی هگمتانه در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید