ملاقات پوتین - ترامپ مشکل روابط روسیه آمریکا را حل نمی کند

به گزارش پرسینا بلاگ، یک دیپلمات مطلع روس معتقد است، مقامات مسکو با دیده تردید به دورنمای نشست سران روسیه و آمریکا نگاه می نمایند؛ چرا که دیدارهای پوتین - ترامپ در حل مسائل موجود در روابط دوجانبه بی اثر بوده است.

ملاقات پوتین - ترامپ مشکل روابط روسیه آمریکا را حل نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع دیپلماتیک مطلع به شرایط کنونی در روابط مسکو و واشنگتن در گفت وگو با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو یادآور شدند که در روسیه با دیده تردید به دورنمای ملاقات دوجانبه ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا نگاه می نمایند، برای اینکه برگزاری چنین نشستی بی فایده است.

این دیپلمات در پاسخ به سؤال با توجه به لغو نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های مالی آسیا - اقیانوس آرام در شیلی که در حاشیه آن رؤسای جمهوری دو کشور می توانستند با یکدیگر ملاقات نمایند، آیا امکان برگزاری نشست بعدی رهبران روسیه و آمریکا در آینده نزدیک وجود دارد؟ پاسخ داد: به عقیده مقامات مسکو، ضرورتی برای برگزاری نشست سران روسیه - آمریکا نیست؛ چراکه هر یک از نشست های سران دو کشور تنها منجر به تیرگی بیشتر روابط می گردد. مشکل اینجاست که دستان دونالد ترامپ بسته است و او قادر به انجام هیچ کاری نیست.

آخرین ملاقات پوتین و ترامپ در اواسط تابستان امسال حاشیه نشست سران گروه 20 در شهر اوساکای ژاپن انجام شد. رئیس جمهوری روسیه در آن موقع مذاکره با همتای آمریکایی خود را خوب ارزیابی کرد.

ولادیمیر پوتین در اواسط ماه نوامبر خاطرنشان کرد که هنوز برنامه ای برای ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا ندارد.

روز شنبه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که برای شرکت در نشست رؤسای دستگاه های دیپلماسی کشورهای گروه 20 به شهر نوگایای ژاپن سفر نموده بود، با جان سالیوان، معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است به زودی سفیر جدید واشنگتن در مسکو گردد، ملاقات و گفت وگو کرد.

به گفته لاوروف، در این ملاقات که کمتر از 15دقیقه ادامه یافت، راه های حل مسائل متعدد در روابط روسیه - آمریکا آنالیز شد. وی این مذاکرات را مفید ارزیابی کرد.

این در حالی است که کارشناسان انتظار ندارند که روابط روسیه و آمریکا تا تعیین شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ایالات متحده و شاید حتی بعد از آن بهبود یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2511

به "ملاقات پوتین - ترامپ مشکل روابط روسیه آمریکا را حل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات پوتین - ترامپ مشکل روابط روسیه آمریکا را حل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید