گفت وگوی مقامات چینی با مقامات دفتر سیاسی طالبان افغان در قطر درباره فرایند صلح افغانستان

به گزارش پرسینا بلاگ، روزنامه پاکستانی امت نیوز مدعی شد که سفارت چین برای پررنگ تر کردن نقش خود در به نتیجه رساندن مذاکرات صلح افغانستان با مقامات دفتر سیاسی طالبان افغان در قطر ملاقات و گفت وگو نموده است.

گفت وگوی مقامات چینی با مقامات دفتر سیاسی طالبان افغان در قطر درباره فرایند صلح افغانستان

با ارزانترین تورهای چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از امت نیوز، طالبان افغان با پذیرفتن نقش میانجیگری چین در فرایند صلح افغانستان شرایط خود را برای مذاکرات با آمریکا را عنوان کرد.

طالبان افغان خروج نیروهای خارجی از افغانستان را در اولویت شرایط خود قرار داده است.

به گفته طالبان افغان، طرفین اصلی فرایند صلح افغانستان این گروه و آمریکا هستند.

به گزارش امت نیوز، مقامات سفارت چین در قطر با برقراری ارتباط با دفتر سیاسی طالبان افغان در دوحه با سهیل و مهندس نعیم نمایندگان این دفتر سیاسی ملاقات کردند.

منابع امت نیوز تاکید می ورزند که مقامات چینی در حال حاضر کوشش هایش برای پررنگ تر کردن نقش خود در مذاکرات صلح افغانستان را افزایش داده است.

منابع طالبان افغان نیز تأیید کرد که نقشه راه صلح در کنفرانس پگواش ارائه نموده بود را به مقامات چینی نیز ارائه کرد.

مقامات چین قبل از مذاکرات در اسلام آباد، با مقامات آمریکا و افغانستان در خصوص نقشه راه طالبان به بحث و گفتگو خواهند پرداخته بود.

براساس منابع، طالبان افغان به مقامات چین گفت که طرفین اصلی فرایند صلح افغانستان طالبان و آمریکاست زیرا دولت کابل فاقد اختیار کافی برای به انتها رسانیدن این مذاکرات است.

امت نیوز اعلام نمود که آمریکا در واقع طرف در جنگ افغانستان است اما سعی دارد تا خود را بی طرف نشان دهد و مذاکرات را در سطح دولت و طالبان افغانستان محدود کند.

روزنامه پاکستانی اضافه نمود که مقامات چینی از رفتارها و سیاست های آمریکا راضی نیستند زیرا مقامات پکن تمایلی به صحبت علنی در خصوص چشم انداز طالبان افغان ندارند.

از سوی دیگر، طالبان افغان در رابطه با مذاکرات احتمالی در اسلام آباد اعلام نموده که این گروه در خصوص میانجیگری پاکستان و یا برگزاری مذاکرات در این کشور معترض نیست.

گروه چهارجانبه مذاکرات صلح روزهای گذشته پس از چهارمین نشست در کابل اعلام نمود که مذاکرات صلح بین دولت و طالبان افغانستان در اوایل ماه مارس میلادی در اسلام آباد محتمل است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2950

به "گفت وگوی مقامات چینی با مقامات دفتر سیاسی طالبان افغان در قطر درباره فرایند صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی مقامات چینی با مقامات دفتر سیاسی طالبان افغان در قطر درباره فرایند صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید